søndag den 24. oktober 2010

Mit Nye Gear - Yamaha MM6 Synthesizer

At skulle slæbe rundt på min 20 kg synth for et par år, er det på høje tid jeg fik mig en meget lettere, men lige så kraftfuld maskine.

I min indkøbsliste var Korg og Rolandseries af synth, men ikke indtil jeg fandt denne



Yamaha MM6


Ved første øjekast, snigende de MM6is udseende og utrolig lys, som er fantastisk til koncerter eller at slæbe rundt for jamming.
Døbt Mini-Motif ... barnet er fyldt med masser af power til at spice op hver musik med lyde stammer fra Motif arbejdsstation pro-serie tastaturer. Ligesom min nuværende Motif, var der masser af store velnæret synths, og frodige fejende trædepuder.



Hvad jeg bedst kan lide er, at det giver mig mulighed for at kontrollere lydene i realtid via cutoff, resonans, attack, release knopper.


Med over 200 DSP programmer i sine virkninger processor. Alle er det 25 rumklang, 30 kor, og 189 andre effekter programmer såsom haller, lokaler, plader, EQ's, forsinkelser, Echos, kan flangers anvendes og individuelt tilpasset for de vigtigste, dobbelt, og split stemmer.







At være drevet af den Motif motoren, ville man have nogen tvivl om, hvorvidt klaver, organer samt andre akustiske instrumenter, prøver, som de lød lige så stor!


Den akustiske guitarer i en, var meget udtryksfulde, jo hårdere du rammer en nøgle, guitarer fik lysere og virkede næsten som det gik fra at være plukket af en finger for at plukket af en fingernegl.
Kølighed!

Også inkluderet i pakken er fuld-kendetegnet Cubase LE software til detaljeret lyd redigering og registrering af alle via USB.





At sammenfatte det hele op, Yamaha MM6 er et tastatur, der falder i mellem en professionel synth og med brugervenligheden af en forudindstillet maskine.



Tjek demoen af Bert Smorenburg:




Fange den LIVE i aktion på min næste koncert!


Ingen kommentarer:

Blog-arkiv